Lawyers eye IPO market to raise funds

first_img Show Comments ▼ Wednesday 20 April 2011 8:35 pm A SWATHE of City law firms are said to be considering plans to list on the stock market, ahead of sweeping changes to the way they are funded due later this year.Personal injury specialist Irwin Mitchell fired the starting gun yesterday, after it revealed it had hired investment bank Espirito Santo to advise it on its funding options.It is thought to be considering an initial public offering (IPO), or cash from private equity.The firm, which is around the 25th biggest legal practice in the country, is the first to openly declare its intentions to take advantage of changes to the Legal Services Act due in October.Irwin Mitchell is believed to be looking for £50m, and could use the cash to upgrade its IT systems or hit the acquisition trail. The new rules, dubbed “Tesco law” to open up high street-style availability of legal services, will allow external sources of equity funding – a stream that law firms are currently blocked from tapping.“I’ve long been a proponent of this kind of thing. I believe it will force the market to change,” said Paul Maher, founding shareholder and London chairman of law firm Greenberg Traurig Maher. “Most significant law firms will have either thought about it and dismissed it, thought and decided they want to do it reasonably soon, or looked at it and decided it needs to be in their thinking.”Irwin Mitchell’s move could also spark other City firms to do the same. “There are a lot of conversations going on at the moment and discussions,” one banker close to the deal said. Yet bigger law firms might not be keen on a change, as it could impact on their business outside of the UK.Baker &?McKenzie’s London managing partner Gary Senior said: “For an international firm to do this would be very challenging. Where it might be permitted in the UK, it could have difficulties if it was practising overseas.” by Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksYou May LikeTotal PastThe Ingenious Reason There Are No Mosquitoes At Disney WorldTotal PastMoneyPailShe Was Famous, Now She Works In {State}MoneyPailSerendipity TimesInside Coco Chanel’s Eerily Abandoned Mansion Frozen In TimeSerendipity TimesLuxury SUVs | Search AdsThese Cars Are So Loaded It’s Hard to Believe They’re So CheapLuxury SUVs | Search AdsDrivepedia20 Of The Most Underrated Vintage CarsDrivepediaMisterStoryWoman Files For Divorce After Seeing This Photo – Can You See Why?MisterStoryBetterBeDrones Capture Images No One Was Suppose to SeeBetterBeautooverload.comDeclassified Vietnam War Photos The Public Wasn’t Meant To Seeautooverload.comSenior Living | Search AdsNew Senior Apartments Coming Nearby Scottsdale (Take a Look at The Prices)Senior Living | Search Ads KCS-content whatsapp Tags: NULLcenter_img Share whatsapp Lawyers eye IPO market to raise funds Read This NextRicky Schroder Calls Foo Fighters’ Dave Grohl ‘Ignorant Punk’ forThe WrapCNN’s Brian Stelter Draws Criticism for Asking Jen Psaki: ‘What Does theThe WrapPink Floyd’s Roger Waters Denies Zuckerberg’s Request to Use Song in Ad:The WrapDid Donald Trump Wear His Pants Backwards? Kriss Kross Memes Have AlreadyThe Wrap2 HFPA Members Resign Citing a Culture of ‘Corruption and Verbal Abuse’The Wrap’Small Axe’: Behind the Music Everyone Grooved On in Steve McQueen’sThe WrapHarvey Weinstein to Be Extradited to California to Face Sexual AssaultThe Wrap’Black Widow’ First Reactions: ‘This Is Like the MCU’s Bond Movie’The Wrap’The View’: Meghan McCain Calls VP Kamala Harris a ‘Moron’ for BorderThe Wraplast_img read more

Barclays profit drops

first_img John Dunne Tags: NULL Barclays profit drops Show Comments ▼ Wednesday 27 April 2011 2:52 am whatsapp Share Barclays said its profit fell nine per cent from a year ago as it took a hit on the value of its own credit and income at its key investment banking arm dipped.Barclays reported a pretax profit of £1.66bn for the January-March period, just below forecasts and down from £1.82bn a year ago. Adjusted profit, stripping out movement in its own credit, was £2bn, up ten per cent on the year.Its key Barclays Capital investment bank arm contributed underlying profit of £1.3bn, down 15 per cent on a year ago, as top-line income came in at £3.3bn, down from £3.8bn a year ago and just below expectations. whatsapp More From Our Partners ‘Neighbor from hell’ faces new charges after scaring off home buyersnypost.comNative American Tribe Gets Back Sacred Island Taken 160 Years Agogoodnewsnetwork.orgKiller drone ‘hunted down a human target’ without being told tonypost.comAstounding Fossil Discovery in California After Man Looks Closelygoodnewsnetwork.orgRussell Wilson, AOC among many voicing support for Naomi Osakacbsnews.comPolice Capture Elusive Tiger Poacher After 20 Years of Pursuing the Huntergoodnewsnetwork.orgFlorida woman allegedly crashes children’s birthday party, rapes teennypost.comBrave 7-Year-old Boy Swims an Hour to Rescue His Dad and Little Sistergoodnewsnetwork.orgA ProPublica investigation has caused outrage in the U.S. this weekvaluewalk.com last_img read more

TATEPA Limited (TATEPA.tz) 2007 Annual Report

first_imgTATEPA Limited (TATEPA.tz) listed on the Dar es Salaam Stock Exchange under the Agri-industrial sector has released it’s 2007 annual report.For more information about TATEPA Limited (TATEPA.tz) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the TATEPA Limited (TATEPA.tz) company page on AfricanFinancials.Document: TATEPA Limited (TATEPA.tz)  2007 annual report.Company ProfileTanzania Tea Packers Limited (TATEPA) is an agricultural holding company involved in growing, processing, blending, packing and selling tea in Tanzania and for international export. The company also has interests in growing and distributing avocadoes and tropical fruit. Tatepa Limited holds a 75% stake in Wakulima Tea Company Limited which grows, processes and sells tea for local and export markets; a 74.3% stake in Rungwe Avocado Company Limited which grows, packs and exports avocadoes; and a 54.4% stake in Freshfields Investments Limited. Other subsidiary companies include Kibena Tea Limited which grows and processes tea and Chai Bora Limited which blends, packages and markets packed tea in Tanzania and for international export. TATEPA Limited is listed on the Dar es Salam Stock Exchangelast_img read more

Rosas 121 Building / – = + x –

first_img Paraguay Projects Rosas 121 Building / – = + x – ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/782899/rosas-121-building-equals-plus-x Clipboard Apartments Photographs:  Federico Cairoli Collaborators:Andrea Delmas, Ruth HugStructures:Ramiro GodoyClient And Owner:TECNOEDIL S.A.Construction:TECNOEDIL S.A.Project Architects:Francisco Tomboly, Marina TombolyCity:AsuncionCountry:ParaguayMore SpecsLess SpecsSave this picture!© Federico CairoliRecommended ProductsWindowsJansenWindows – Janisol PrimoEnclosures / Double Skin FacadesAlucoilStructural Honeycomb Panels – LarcoreDoorsECLISSESliding Pocket Door – ECLISSE LuceEnclosures / Double Skin FacadesRodecaRound Facade at Omnisport Arena ApeldoornText description provided by the architects. Located in Asuncion, the project consists of an apartment building of three floors. The ground floor is dedicated to access and parking.Save this picture!© Federico CairoliThe next three levels are typical floor plans, each consisting of two lofts, one two-bedroom unit, and a three bedroom unit. The top floor is intended for a recreational terrace and barbecue area.Save this picture!Typical Floor PlanThe building is made up of two volumes. A cross volume containing the apartments, and a longitudinal one with retreats to allow views of the cross volume toward a plaza in front of the plot.Save this picture!© Federico CairoliThese two volumes are linked by a central core that houses the stairs and elevator, creating a courtyard 4 levels high.Save this picture!© Federico CairoliThe structure of the entire building is made up of post-tensioned slabs 20 cm thick, which facilitates the construction of masonry and framing.Save this picture!Cross SectionThe materials used in the raw construction are mostly the completion of the building.Save this picture!© Federico CairoliProject gallerySee allShow lessDallas Architecture Forum Presents “Remaking the City” Panel DiscussionPanel DiscussionToyo Ito Designs New Mayuhana Lamp for YamagiwaArchitecture NewsProject locationAddress:Asuncion, ParaguayLocation to be used only as a reference. It could indicate city/country but not exact address. Share Save this picture!© Federico Cairoli+ 25 Share ArchDaily “COPY” CopyApartments•Asuncion, Paraguay ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/782899/rosas-121-building-equals-plus-x Clipboard CopyAbout this office- = + x -OfficeFollowProductsSteelConcreteBrick#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousingApartmentsAsuncionParaguayPublished on March 08, 2016Cite: “Rosas 121 Building / – = + x -” [Edificio Rosas 121 / – = + x -] 08 Mar 2016. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogMetal PanelsAurubisCopper Alloy: Nordic BrassGlassMitrexSolar GreenhouseLouvers / ShuttersTechnowoodSunshade SystemsFaucetsDornbrachtKitchen Fittings – EnoWoodSculptformTimber Tongue and Groove CladdingMembranesEffisusFaçade Fire Weatherproofing Solutions in Design District Project LondonHanging LampsLouis PoulsenPendant Lights – KeglenBlinds / Mosquito Nets / CurtainsBANDALUXPleated ShadesEnclosures / Double Skin FacadesFranken-SchotterFacade System –  LINEAWoodBlumer LehmannCNC Production for Wood ProjectsMaterials / Construction SystemsCaneplex DesignPoles – Tonkin BambooFibre Cement / ConcreteTegralFibre Cement Slate Roofing – Thrutone Endurance SmoothMore products »Save世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream “COPY” Architects: – = + x – Photographs Rosas 121 Building / – = + x -Save this projectSaveRosas 121 Building / – = + x –last_img read more

Genel Energy donates $1m to Save the Children

first_img Tagged with: corporate Save the Children Genel Energy donates $1m to Save the Children AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving.  27 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Howard Lake | 13 January 2014 | News Genel Energy plc  has donated $1 million to Save the Children to supports its work with Syrian refugees who have fled to the Kurdistan Regional Governorate in Iraq.The donation comes as the refugees struggle with cold weather and recent snow storms. There are 200,000 Syrian refugees in this part of Iraq.Genel Energy plc has headquarters in London and  offices in Ankara and Erbil. It is the largest independent oil producer and the largest holder of reserves in the Kurdistan Region of Iraq.The company is working with the Kurdistan Oil and Gas Humanitarian Initiative to co-ordinate and maximise the industry’s response to the refugee situation, including matching every dollar pledged by companies. It consists of members of the Kurdistan Ministry of Natural Resources, the UNHCR and a number of NGOs.last_img read more

Trans victory in West Virginia

first_imgWheeling, W.Va. — In the wake of the recent U.S. Supreme Court ruling favoring marriage equality, another triumph was won for lesbian, gay, bisexual, transgender and queer people. The West Virginia Department of Motor Vehicles has been pressured to update its bigoted photo identification policy that permitted the state’s Department of Motor Vehicles to openly deny proper driver’s licenses to transgender people.The struggle started when five trans women from the state united and threatened to sue the discriminatory DMV through the Transgender Legal Defense and Educational Fund.Trudy KitzmillerThe spark that ignited struggle happened a year ago when Trudy Kitzmiller, a transgender woman, went to the Martinsburg, W.Va., DMV and was subjected to brutal treatment. She was shamefully referred to as “it” by backward DMV officials and was told she had to remove her makeup and jewelry in order to be photographed for her driver’s license. Kitzmiller even brought medical documentation with her, but none of that mattered to the anti-trans bigots at the DMV.Kitzmiller soon discovered she was not alone in being mistreated by the state’s DMV. She met another trans woman, Kristen Skinner, who received similar hostility when she visited the Charles Town, W.Va., DMV. Unlike Kitzmiller, Skinner did remove her makeup in order to be photographed, which left her with a picture on her license that does not properly resemble her appearance.As a result of the collective efforts of the five courageous trans women, the state’s DMV language now reads, “Applicants will no longer be asked to remove or modify makeup, clothing, hair style or hairpiece(s).”As people celebrate the gains of the recent Supreme Court ruling on marriage equality, this is one more example of how discriminatory practices against LGBTQ people, particularly trans people of color, are still commonplace in the capitalist U.S. In a quest for a truly just system, free from discrimination and oppression, it is important to seek out more victories such as this.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Russian peacekeepers deny foreign reporters access to Nagorno-Karabakh

first_imgSince last February, at least ten foreign journalists have been denied entry by the Russian peacekeeping troops controlling access to Nagorno-Karabakh from Armenia via the so-called Lachin corridor. RSF calls for a fully transparent investigation after mine kills two journalists in Azerbaijan AzerbaijanArmeniaRussiaEurope – Central Asia Condemning abuses Armed conflictsCouncil of EuropeFreedom of expression June 8, 2021 Find out more “We’ll hold Ilham Aliyev personally responsible if anything happens to this blogger in France” RSF says RSF_en June 7, 2021 Find out more Читать на русском / Read in RussianAn enclave populated by Armenians that is located in Azerbaijan, Nagorno-Karabakh is now at peace after last autumn’s six weeks of bloody fighting, and is secured by Russian peacekeepers, but control over journalistic activity has been stepped up.  At least seven journalists were injured during the Nagorno-Karabakh war from 27 September to 9 November. Three journalists who were injured when missiles were fired on the town of Martuni on 1 October – Armenia TV’s Avetis Harutyunyan and Aram Grigoryan and the Armenian news agency 24news.am’s Sevak Vardumyan – and the brother of a fixer who was killed the same day filed a case against Azerbaijan at the European Court of Human Rights in Strasbourg on 26 March. The cease-fire agreement that the leaders of Azerbaijan and Armenia signed under Russia’s aegis on 9 November 2020 has no specific provision for the entry of journalists. Press accreditation is issued by the consulate of Nagorno-Karabakh’s unrecognised Republic of Artsakh or by the Armenian foreign ministry but it is the Russia peacekeepers who grant or refuse entry to foreign citizens, who are notified of the decision on the eve of their planned visit. Armenians and Russians just need to show their passports in order to enter. Follow the news on Europe – Central Asia Credit: KAREN MINASYAN / AFP Cavelier added: “Without international media, Nagorno-Karabakh is liable to become a news and information ‘black hole.’ We call on the Russian authorities to allow journalists access, regardless of their nationality. And we call on the UN and Council of Europe to ensure respect for the right to the freedom to inform, which is all the more essential in a conflict or post-conflict situation.” Access to Nagorno-Karabakh is also restricted via Azerbaijan, which is ruled by the authoritarian President Ilham Aliyev. TV crews from France 24 and the European channel Arte made highly controlled visits from Azerbaijan and were not able to report freely. With some difficulty, reporters Jonathan Walsh and Mohamed Farhat from the French TV news channel France 24 managed to get in at the start of March thanks to a privileged contact on the spot, but they are among the very few journalists to have succeeded. AzerbaijanArmeniaRussiaEurope – Central Asia Condemning abuses Armed conflictsCouncil of EuropeFreedom of expression They include the French photographer Christophe Petit-Tesson, who said: “I spent several days there in January but the rules have changed since then.” Vincent Prado, a reporter for the Enquête Exclusive current affairs programme on the French TV channel M6, has had his requests to visit the territory refused several times by the Russians without any explanation.Similar unexplained refusals have been received by Neil Hauer, a Canadian freelancer for the Guardian and CNN, and Mark Stratton, a British journalist who described his frustration in an interview for the BBC. The photographer Kiran Ridley received permission to visit the enclave but was turned back at the Russian checkpoint on 4 April. center_img News “A growing number of foreign journalists are being systematically refused entry by Russian soldiers,” said Jeanne Cavelier, the head of RSF’s Eastern Europe and Central Asia desk. “There are no objective grounds for this obstruction. The reporters do not pose a threat to the territory’s safety, which is guaranteed by peacekeeping troops.”  Help by sharing this information Organisation News Receive email alerts Related documents Читать на русском / Read in RussianPDF – 131.83 KB to go further News June 4, 2021 Find out more Respect judicial independence in cases of two leading journalists in Serbia and Montenegro, RSF says Reporters Without Borders (RSF) calls on Russia, whose peacekeepers have controlled access to Nagorno-Karabakh from Armenia since the end of last autumn’s war between Azerbaijan and Armenia over this disputed territory, to stop denying entry to foreign reporters. RSF also urges the UN and Council of Europe to ensure respect for the right to the freedom to inform. News Armenia is ranked 61st out of 180 countries in RSF’s 2020 World Press Freedom Index, Russia is ranked 149th and Azerbaijan is ranked 168th. April 9, 2021 Russian peacekeepers deny foreign reporters access to Nagorno-Karabakhlast_img read more

Journalist Chang Ping yet to receive a work permit

first_imgJean-François JulliardSecretary General, Reporters Without Borders Reporters Without Borders, an organization that campaigns for freedom of the press and freedom of information, wishes to draw your attention to the case of Mr. Zhang Ping, also known as Chang Ping (长平). A journalist and blogger, he is a former deputy editor of Nanfang Zhoumo (南方周末) and for the past five months he has been unable to take up his post in Hong Kong as editor of the online magazine Sun Affairs (阳光时务), owned by Sun TV, which he was due to have started in July this year. Up till now, Zhang Ping has faced unexplained silence on the part of the Hong Kong Immigration Department. Hong KongAsia – Pacific April 29, 2021 Find out more After he was appointed to the post in March, Mr. Zhang Ping applied to your government’s Immigration Department for a work visa. As a general rule, applications of this kind are dealt with in four weeks. As of today, he has received no response, either accepting or rejecting his request. No explanation has been given for this silence. The department concerned has merely informed him that his application is under review. This unusual and unexplained delay leads us to fear there has been direct political interference by the Beijing authorities with the Hong Kong Special Administrative Region in order to prevent the journalist from taking up his post with a newspaper that Chinese officialdom has had in its sights for several years. The recent blockage of the website of the Sun TV online magazine that he was meant to edit is not unrelated to our concerns. With no warning or explanation, the television station was refused permission by the Chinese authorities to broadcast its programmes by cable at the end of 2009.On several occasions Mr. Zhang Ping, a respected journalist in China, has paid for his stand in favour of press freedom and his refusal to work under censorship. In 2008, he was dismissed as deputy editor of the daily Nandu Zhoukan Zazhi (应为南都周刊杂志) for publishing editorials on Tibet that were at odds with the official line. On 28 January this year, he was forced to resign from his post with Nanfang Baoye Jituan (南方报业集团) for refusing to make changes to articles he had written. Since then, he has been banned from publishing anything he has written in any medium, whether in newspapers or on the Internet. All of his articles published online have been deleted. Organisation 6 December 2011 In the light of these worrying events, we request that you do all in you power to ensure that Mr. Zhang Ping’s work visa is granted without delay so that he can take up his appointment as soon as possible. Thank you for your consideration of this matter and please accept my sincere regards. May 28, 2021 Find out more RSF_en In an open letter in the Hong Kong government, Reporters Without Borders asks why the visa request by journalist Chang Ping remains unanswered. Radio Television Hong Kong (RTHK): Patrick Li, Director of Broadcasting or political commissar? Help by sharing this information May 26, 2021 Find out more Dear SirVisa application by Mr. Zhang Pingcenter_img News Hong KongAsia – Pacific Follow the news on Hong Kong to go further Donald TsangChief ExecutiveHong Kong Special Administrative RegionPeople’s Republic of ChinaTamar, Hong Kong News Immigration Dept.Immigration Tower,Wan Chai, Hong Kong In order to bypass journalists, Hong Kong Chief Executive launches her own talk show on public television Hong Kong: RSF appeals to the UN to act for the release of Apple Daily founder Jimmy Lai December 6, 2011 – Updated on January 20, 2016 Journalist Chang Ping yet to receive a work permit News Receive email alerts Newslast_img read more

75 jobs to go at Donegal Meats

first_img LUH system challenged by however, work to reduce risk to patients ongoing – Dr Hamilton 75 jobs to go at Donegal Meats Almost 10,000 appointments cancelled in Saolta Hospital Group this week WhatsApp Facebook RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Guidelines for reopening of hospitality sector published Need for issues with Mica redress scheme to be addressed raised in Seanad also Minister McConalogue says he is working to improve fishing quota Newsx Adverts Twitter Google+center_img Pinterest Twitter Facebook Pinterest Previous articleAltan named as “musicians in residence” at seven West Donegal secondary schoolsNext articleDetails of Clooney education campus unveiled in Derry News Highland The Donegal Meats Plant in Carrigans is to relocate its boning hall to one of the company’s plants in Northern Ireland, with the loss of up to 75 jobs.It’s anticipated the move will be complete within eight weeks. Siptu’s Donegal Secretary Martin O’Rourkesays this is a regretable move, as the skills of the Polish and Brazilian workers at the plant could be lost to the county, and that does not auger well for the future. By News Highland – February 18, 2010 WhatsApp Google+ 70% of Cllrs nationwide threatened, harassed and intimidated over past 3 years – Reportlast_img read more

Three people charged with drug offences in Derry

first_img Facebook Three people charged with drug offences in Derry Gardai continue to investigate Kilmacrennan fire RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Twitter 75 positive cases of Covid confirmed in North WhatsApp WhatsApp Google+ By News Highland – October 15, 2014 Google+ Twittercenter_img 365 additional cases of Covid-19 in Republic Pinterest Facebook Three people have been charged with drugs offences over the seizure of £125,000 worth of cocaine and herbal cannabis in Derry in June.The three – a 44-year-old woman and two men aged 30 and 40 – are due to appear in court this afternoon.A 42-year-old man also arrested over the find has been released pending a report to the PPS.Five other men arrested in Belfast, Newtownards and Manchester as part of the investigation remain in custody.Police said 10 searches had been carried out at locations including Manchester, Derry, Belfast, Newry and Newtownards.Documents, cash, phones, jewellery and small quantities of suspected drugs have been seized.Detectives from the Organised Crime Branch worked with police from Greater Manchester, the National Crime Agency, the North West Regional Organised Crime Unit and Police Scotland on the investigation. Further drop in people receiving PUP in Donegal Man arrested on suspicion of drugs and criminal property offences in Derry Main Evening News, Sport and Obituaries Tuesday May 25th Previous articlePaddy Carr nominated for Donegal manager’s postNext articleMan stabbed in Sligo Town News Highland Pinterest Newslast_img read more